Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Małopolski

Bezpłatne szkolenie online pt. Prawo Karne dla Samorządowców

Szanowni Państwo
Prezydenci, Starostowie, Burmistrzowie, Wójtowie,
Przewodniczący Rad, Radni, Pracownicy Samorządowi

W imieniu Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Małopolski oraz Federacji Regionalnych Związków Gmin i Powiatów RP serdecznie zapraszam Państwa do udziału w szkoleniu online pt. "Prawo Karne dla Samorządowców" organizowanym przez Członka Federacji Związek Gmin Warmińsko-Mazurskich.

Poniżej zamieszam maila z zaproszeniem oraz programem i linkiem do rejestracji.

Z poważaniem
Kazimierz Barczyk
Przewodniczący Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Małopolski
oraz
Federacji Regionalnych Związków Gmin i Powiatów RP

**********

Federacja Regionalnych Związków Gmin i Powiatów RP
Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Małopolski

Szanowni Państwo,

w ramach współpracy podjętej przez Związek Gmin Warmińsko-Mazurskich z kancelarią prawną Meissner Kozioł Kaczmarek & Partner zapraszamy na bezpłatne szkolenie online

"Prawo Karne dla Samorządowców", które prowadzone będzie przez przedstawicieli kancelarii

Termin: 14.11.2023r. godz. 12:00

Prelegenci: Adwokat Maciej Kaczmarek oraz Radca Prawny Szymon Gulczyński

Link do zapisów na szkolenie online /ankieta gogle/: https://docs.google.com/forms/d/1IBHeXg_VxzNoefQ_dZZ0IczwEiT5gDOaXRYKlIwf8kI/edit

Prosimy wypełnić pola lub zaznaczyć i kliknąć "Wyślij"

Bardzo proszę o udostępnienie linku gminom członkowskim Państwa organizacji. Maksymalna ilość uczestników możliwa do rejestracji online: 1000 osób (prosimy o zgłaszanie po 1 osobie z gminy członkowskiej).

Zagadnienia/obszary tematyczne znajdują się w ankiecie. Proszę zwrócić uwagę, że szkolenie obejmuje dwie propozycje, po trzy bloki tematyczne /proszę odpowiednio zaznaczyć Państwa zainteresowanie/:

Pierwsza propozycja:

1. Gmina jako oskarżyciel i pokrzywdzony w sprawie karnej.
a. podmiotowość gminy w procesie karnym,
b. organy uprawnione do reprezentacji gminy,
c. zadania i obowiązki gmin w sprawach karnych,
d. przestępstwa przeciwko działalności JST.

2. Urzędnik jako oskarżony w sprawie karnej.
a. główne podstawy odpowiedzialności
b. zachowanie w trakcie czynności operacyjnych (wizyta CBA lub prokuratury)
c. przesłuchanie przed postawieniem zarzutów
d. postępowanie sądowe

3. Urzędnik jako pokrzywdzony w sprawie karnej.
a. urzędnik jako funkcjonariusz publiczny,
b. znieważenie i zniesławienie funkcjonariusza publicznego,
c. czynna napaść na funkcjonariusza publicznego,
d. praktyczne aspekty postępowania karnego.

Druga Propozycja:

1. Przekroczenie uprawnień funkcjonariusza publicznego lub niedopełnienie obowiązków.
a. kiedy urzędnik przekracza swoje uprawnienia,
b. udaremnianie lub utrudnianie kontroli,
c. przekroczenie uprawnień, a korzyść majątkowa,
d. kiedy lenistwo lub nadmiar zadań staje się niedopełnieniem obowiązków,

2. Możliwe działania w przypadku niszczenia mienia publicznego.
a. naruszenie mienia, a zniszczenie mienia,
b. odpowiedzialność karna i cywilna za niszczenie mienia,
c. wandalizm w sprawach karnych,
d. jak chronić mienie publiczne.

3. Naruszenie dyscypliny finansów publicznych a inne podstawy odpowiedzialności.
a. podstawa odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
b. odpowiedzialność dyscyplinarna
c. odpowiedzialność karna
d. odpowiedzialność cywilna

Jako ZGWM organizujemy w październiku szkolenie stacjonarne obejmujące obydwie propozycje (6 bloków tematycznych).

Z poważaniem
Halina Niestrój
Główny specjalista Halina Niestrój
Biuro Związku Gmin Warmińsko-Mazurskich
al. M. J. Piłsudskiego 7/9
10-950 Olsztyn
tel./fax 89 527 60 75; kom. 698 016 698